TISZAÚJVÁROS VÁROS ÖNKORMÁNYZATA
KÉPVISELŐ-TESTÜLETÉNEK
3/2023. (II.14.) önkormányzati rendelete
a 2023. évi téli igazgatási szünetről
Tiszaújváros Város Önkormányzatának Képviselő-testülete a közszolgálati tisztviselőkről szóló 2011. évi CXCIX. törvény 232. § (3) bekezdésében kapott felhatalmazása alapján, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdésének a) pontjában foglalt feladatkörében eljárva, Tiszaújváros Város Önkormányzata Képviselő-testületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 8/2018. (III.29.) önkormányzati rendelet 1. melléklet 1. pontjának 1.3. alpontjában biztosított véleményezési jogkörében eljáró Pénzügyi Ellenőrző, Tulajdonosi és Ügyrendi Bizottság véleményének kikérésével a következőket rendeli el:
1. §
A rendelet hatálya a Tiszaújvárosi Polgármesteri Hivatalban (a továbbiakban: Hivatal) foglalkoztatott valamennyi köztisztviselőre, közszolgálati ügykezelőre és munkavállalóra terjed ki.
2. §
(1) A Hivatal munkarendjében az igazgatási szünet az alábbi napokra terjed ki:
a) 2023. december 27.,
b) 2023. december 28.,
c) 2023. december 29.,
d) 2024. január 2.,
e) 2024. január 3.,
f) 2024. január 4,.
g) 2024. január 5.
(2) Az igazgatási szünet időtartama alatt a Hivatal zárva tart, a halaszthatatlan ügyek intézése vonatkozásában ügyelet működik. Az ügyeleti rend részletszabályait a jegyző utasításban állapítja meg.
(3) A jegyző gondoskodik a lakosság igazgatási szünetről történő tájékoztatásáról.
3. §
Ez a rendelet a kihirdetését követő harmadik napon lép hatályba, és 2024. január 8-án hatályát veszti.
dr. Juhos Szabolcs sk. Dr. Fülöp György sk.
jegyző polgármester
Általános indokolás:
A Hivatal zökkenőmentes feladatellátásának biztosítása érdekében elengedhetetlen, hogy az évi rendes szabadságok az elkészített szabadságolási ütemtervnek megfelelően valamennyi szervezeti egységnél kiadásra kerüljenek, és ezáltal elkerülhető legyen a szabadságok felhalmozódása. Az igazgatási szünet elrendelésével a munkáltató által könnyen áttekinthetővé és racionálisan tervezhetővé válhat a munkavégzés folyamata.
A közszolgálati tisztviselőkről szóló 2011. évi CXCIX. törvény 232. § (3) bekezdése szerint a képviselő-testület a rendes szabadság kiadására igazgatási szünetet rendelhet el. Az ilyen módon kiadott rendes szabadság nem haladhatja meg a köztisztviselő adott évre megállapított alapszabadságának a háromötödét.
Az igazgatási szünet időtartamát, illetve az igazgatási szünet elrendelésével kapcsolatos ajánlásokat a közszolgálati tisztviselők munka- és pihenőidejéről, az igazgatási szünetről, a közszolgálati tisztviselőt és a munkáltatót terhelő egyes kötelezettségekről, valamint a távmunkavégzéséről szóló 30/2012. (III. 7.) Korm. rendelet 13-15. §-ai tartalmazzák. A 13. § (1) bekezdés b) pontja szerint az igazgatási szünet időtartama télen legfeljebb két egybefüggő naptári hét lehet, amely január 1-jét közvetlenül követő vasárnapig tarthat.
Az elmúlt évek tapasztalatai azt mutatják, hogy a karácsony és újév közötti időszakban az ügyfelek lényegesen kisebb számban keresték fel a Hivatalt.
Megvizsgálva a korábbi évek gyakorlatát megállapítható, hogy halaszthatatlan intézkedést igényelő eset egyik évben sem fordult elő.
A téli igazgatási szünet időtartamának meghatározásakor szükséges figyelembe venni az energiaárak alakulását, amellyel kapcsolatosan – előreláthatólag – jelentős csökkenés nem várható, valamint a 2022. évi téli igazgatási szünettel kapcsolatosan szerzett pozitív tapasztalatokat is.
A rendelettervezet értelmében 2023. évben 3, 2024. évben 4 munkanap minősülne igazgatási szünetnek: 2023. december 27., december 28., december 29., valamint 2024. január 2., január 3., január 4., és január 5. Az igazgatási szünet időtartama alatt a Hivatal zárva tartana, a halaszthatatlan ügyek intézése vonatkozásában ügyelet működne. A rendelettervezet elfogadása esetén összesen 16 olyan egybefüggő nap állna rendelkezésre, amely a köztisztviselők rekreációját szolgálja. A Képviselő-testület az utolsó rendes ülését várhatóan 2023. december 14-én tartja, tehát az igazgatási szünet a Képviselő-testület munkarendjében sem okozna fennakadást.
Az igazgatási szünetről és az ügyelet rendjéről a lakosságot az Önkormányzat honlapján és a helyi média útján tájékoztatni szükséges, így az ügyfelek időben fel tudnak készülni a munkarendváltozásra.